ایده های جذاب برای روشنایی و نورپردازی باغ ویلا

روش های جذاب برای روشنایی و نورپردازی محوطه ویلا

ویلا باغ خریده اید؟ دوست دارید مدتی را در باغ با خانواده یا دوستان بگذرانید؟ باربیکیو با خانواده یا مهمانی با دوستان کاری لذت بخش خواهد بود. به شرط ایجاد محیطی ایده آل! پس در کنار اینکه فضای درونی خانه باغ باید ایده آل باشد، فضای بیرونی باغ هم باید جذاب و چشم گیر باشد.

 برای این امر می توانید از طراحی استخر برای شنا و استراحتگاه یا سازه هایی مانند آلاچیق و درختکاری و دیگر لوازم و وسایل تفریحی بهره ببرید. از مهمترین بخش های طراحی فضاهای باز، نورپردازی است. راه های بسیار زیادی برای نورپردازی نمای باغ ویلا وجود دارد، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. بیایید با هم نگاهی بیندازیم به راه حل های جالب برای روشن کردن محوطه ویلا.

چراغ های حیاطی مخصوص نورپردازی باغ و ویلا

نورپردازی باغ و محوطه ویلا با استفاده از انواع چراغ ها بسیار جذاب و زیبا است. با بکارگیری نور توسط انواع چراغ حیاطی در فضاهای محیط بیرونی ویلا؛ حال و هوای خاصی را ایجاد کنید.

لذا با توجه با فضایی که در اختیار دارید برای روشنایی و تزئین محیط مورد نظر، با مشورت گرفتن از یک متخصص برق ساختمان یا یک طراح محوطه بیرونی می توانید از مدل های چراغ محوطه زیر استفاده کنید‌:

  • چراغ دیواری محوطه ویلا
  • چراغ سردری محوطه
  • چراغ پایه کوتاه حیاط ویلا
  • چراغ سرستونی فضای بیرونی ویلا

برای مشاهده انواع چراغ outdoor و اطلاع از قیمت چراغ محوطه ویلا کلیک کنید.

ایده جالب و خلاقانه برای روشن کردن حیاط باغ و محوطه ویلا

روشنایی درختان با چراغ های کوچک و بزرگ

1- به درخت ها روشنایی ببخشید

چه یک باغ بزرگ چه یک باغ کوچک، فرقی نمیکند، به هر حال چندین درخت کاشته شده دارید. درختان خود را با نورهای LED کوچک یا بزرگ روشن کنید. اگر به دنبال مکانی مناسب برای آویزان کردن لامپ ها هستید، کافی است تا به بالا نگاهی بیندازید.

لامپ و چراغ های کوچک و بزرگ در لابلای درختان می‌توانند مناطق تاریک یا سایه‌ دار حیاط و باغ شما را روشن کرده و آن مکان را آماده برای غذاخوری، معاشرت و شبی خاطره انگیز کند.

نورپردازی گیاهان و بوته های باغ

2- به نورپردازی گیاهان و بوته ها اهمیت دهید

شما می توانید بوته های کوچک و پرچین های کم را با چراغ های پایه کوتاه زمینی یا چراغ های حباب دار کاملاً روشن کنید. به ارتفاع و عرض درختان و بوته هایی که قرار است روشن شوند، توجه کنید. به این ترتیب بعد از تعبیه چراغ روشنایی مطمئن خواهید شد که نه تنها قسمت کوچکی از گیاه مربوطه روشن می شود، بلکه یک منطقه بزرگ نیز روشنایی را تجربه می کند.

3- از نورپردازی مسیر راه و ورودی باغ غافل نشوید

اولین گزینه و مهمترین، نورپردازی مسیر راه برای خانواده و دوستان است. اینکار با نور ملایم چراغ های پایه کوتاه یا نور چراغ های ایستاده میسر خواهد شد. برای ورودی هم می توانید از چراغ های سردری استفاده کنید. بدون توجه به موقعیت مسیر، کوتاهی یا بلندی بگذارید نور چراغ ها راه را به شما نشان دهند.

4- ایجاد فضایی جادویی و دراماتیک

اگر دوست دارید یک تجربه فوق‌العاده داشته باشید، می‌ توانید با پیچاندن و آویزان کردن لامپ های رشته ای LED به درختان فضا را روشن و دراماتیک کنید. قرار دادن چند میز و صندلی زیر این درختان برای جمع شدن اعضای خانواده و دوستان می تواند خاطره ای دل انگیز ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که از یک LED کوچک و رشته کم مصرف استفاده می کنید، زیرا این یک نور مستقیم خواهد بود، هنگامی که در اطراف درختان می نشینید می تواند آزاردهنده باشد.

5- روشنایی آلاچیق

روشن کردن آلاچیق بسیار مهم است. سعی کنید با نوع متفاوتی از چراغ های LED با ساختار آلاچیق بازی کنید. اگر دوست ندارید آلاچیق  را روشن کنید و کمی تاریکی در اطراف محل نشستن خود می خواهید، سعی کنید از نور دیوار بالا و پایین استفاده کنید. با تاریک نگه داشتن داخل، ناحیه خارجی آلاچیق روشن می شود. می توانید چراغ های روشنایی را در اطراف آلاچیق نیز برای روشنایی اطراف تعبیه کنید.

6- نصب چراغ دیواری LED در فضای باز

یک دیوار ساده خالی؟ آن را با نور دیواری LED بالا و پایین یا چراغ های دیواری باغی روشن کنید. این نه تنها دیوار را روشن می کند، بلکه جلوه نور چشمگیری به باغ شما می دهد. همچنین منظره ای عالی از باغ را نشان می دهد.

این 3 نکته مهم هنگام طراحی نورپردازی باغ ویلا به کارتان خواهد آمد

  1. پروژه نورپردازی ویلاها باید پر زرق و برق باشد امل زیاده روی نباشد. سعی کنید از تجهیزات نورپردازی با راندمان بالا، صرفه جویی در انرژی، کربن کم و سازگار با محیط زیست استفاده کنید. از نورپردازی های تزئینی غیر ضروری و پرهزینه و فانتزی بپرهیزید.
  2. فکر نکنید هر چه نور بیشتر باشد، روشن تر و چشم نوازتر است، این درک نادرست از جو و محیط خواهد بود. لذا طراحی و نصب نورپردازی باغ ویلا باید به گونه ای باشد که نوری راحت، آرامش بخش، گرم و دنج را مهیا کند.
  3. باغ ویلای شما مانند بهار، تابستان، پاییز و زمستان در چهار فصل در حال تغییر است. بنابراین وقتی طراح، طراحی نورپردازی را آغاز می کند، باید تغییرات فصول، دوره های زمانی و آب و هوا را هم در نظر بگیرد و با حسی خانگی طراحی را انجام دهد. استفاده معقول از نور گرم و نور سرد می تواند ویژگی ها و اهمیت کل فضا را بهتر نشان دهد.

شگفت انگیز کردن محوطه باغ ویلا با استفاده از نورپردازی

نورپردازی مناسب در فضای باز بسیار مهم است، نه تنها برای تشکلیل یک منبع نور روشنایی عالی هنگام غذا خوردن یا وقت گذراندن، بلکه با استفاده از روش های ساده میتوان دکوراسیون محوطه باغ ویلا را توسط انواع لامپ و چراغ؛ به یک محیط رویایی تبدیل کرد.

باعث خوشحالی است که برای الهام بخشیدن به شما جهت طراحی نورپردازی در فضاهای باز همانند باغ و محوطه ویلا توانستیم ایده هایی را ارائه دهیم تا شما از آنها بهره ببرید.

گردآوری شده توسط: صنایع روشنایی رزمی

ایده ها از: https://www.homebuilding.co.uk/ideas/garden-lighting-ideas

https://www.lights4fun.co.uk/blogs/home/garden-lighting-ideas

این نوشته در Blog ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

1 دیدگاه برای “ایده های جذاب برای روشنایی و نورپردازی باغ ویلا

  1. زهرا السادات علیپور گفته:

    ریسه زدنم ایده جالبیه، خودم لابلای درختها که تنه و ساقه های کلفت دارند ریسه پیچیدم، برا ستونای آلاچیق باغمونم ریسه کشیدم خیلی قشنگ شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با دفتر کارخانه